Legjobb film, legjobb nemzetközi film, legjobb rendező (Bong Joon-ho), legjobb eredeti forgatókönyv – az Élősködők (Parasite) tarolt az Oscar-gálán. Valóban kiváló alkotás: egy igazi hullámvasút, amely remek kapudrogként is szolgál a koreai filmművészet felfedezéséhez. Mindenképp nézd meg, ha eddig nem tetted – többet nem is mondanánk a dél-koreai filmről, mert élményszinten is elképesztően működik, úgyhogy minél kevesebbet tudsz a sztoriról, annál jobb.
Viszont a filmben található enteriőrökről muszáj beszélnünk. Az Élősködőkben látható ház ugyanis a film egyik legfontosabb szereplője. Szinte az egész történet a csodás üvegfalak közt játszódik, így rendkívül fontos volt, hogy megtalálják a megfelelő helyszínt.
Vagy megépítsék.
A Park-család háza ugyanis nem létezik: az Élősködők stábja – a designer Lee Ha Jun vezetésével – a stúdióban építette fel az enteriőrt, több helyszínen. Egy olyan épületet akartak, amely tükrözi Parkék elitista hozzáállását; egy modern palotát, amely reprezentálja a család anyagi és társadalmi helyzetét.
Szóval egy olyan kéglit, amelyet büszkén mutogathatnak a hasonszőrű pénzzel kitömött ismerősöknek.
Kortárs, szofisztikált, szellős – tele státuszszimbólumnak számító művészeti alkotásokkal.
Lee Ha Jun embert próbáló feladatot kapott:
az Élősködők története szerint a Park-házat egy Namgoong névre hallgató sztárépítész tervezte – az építészeti szemlélet pedig jelentősen eltér egy díszlettervezőétől.
Az építész egy látványos életteret akar létrehozni, míg egy tervező célja egy olyan enteriőr, amelynek arányai és elrendezései lehetővé teszik az operatőr, a világosítók és a rendező számára a dinamikus látvány megteremtését, ahol minél több kameraállást tudnak alkalmazni.
Lee-nek a emellett egy nagyon fontos technikai részletet is figyelembe kellett vennie:
a tereket úgy kellett megtervezni, hogy passzoljanak az Élősködők 2.35:1 képarányához.
Arról nem is beszélve, hogy a hatalmas üvegfalú villa megfelelő tájolása is létfontosságú volt, hogy a természetes fények is megfelelő szögből érjék az épületet.
A fények itt a gazdagságot jelképezik:
ellentétben az Élősködők szegény Kim-családjával, akik egy sötét, dohos félszuterénben senyvednek, a Park-család otthona dúskál a napfényben.
Parkék villájának üvegfalai lenyűgöző kilátást nyújtanak a kert friss zöld pázsitbirodalomra; érdemes megfigyelni, hogy a nappaliban nincs is tévé, az ülőgarnitúrán pihenők szeme a kertet vizslatja. Megnyugtató látvány – vagy mégsem?
Lee Ha-Jun sikerrel vette a feladatot, és valódi csodát alkotott – enélkül a ház nélkül egész egyszerűen nem működne ennyire az Élősködők. Mert működik. Nagyon is.
Ha modern, fenntartható építkezési megoldásokat keresel, fantasztikus szigeteléseket, formabontó falakat és üvegablakokat, a Saint-Gobain Magyarország kínálatában biztosan megtalálod a számodra ideális megoldást.
A cikk szponzorált.