Az elmúlt tíz évben megváltozott az irodai munkavégzés. A magyarországi irodai evolúció során egyre fontosabbá vált a munkaadók és munkavállalók számára a jól megtervezett és kialakított, egyszerre stílusos és funkcionális munkakörnyezet.
Bár ezt most a legtöbben a koronavírus-járvány miatt most otthonunk biztonságára cseréltük, a jövőben várhatóan még jobban számít majd, hogy olyan környezetben dolgozzunk, ahol nemcsak rendelkezésünkre állnak a hatékony munkához szükséges körülmények, de jól is érezzük magunkat.
Erről szól az idén tízéves, nemzetközi szinten is egyedülálló, munkahelyi környezetre fókuszáló független ingatlanszakmai díj, Az Év Irodája verseny,
amely felhívja a a cégek és a fejlesztők figyelmét a munkahelyi környezet fontosságára. Ez a jelenlegi helyzetben is fontos – és mivel a rendhagyó szituáció rendhagyó megoldásokat igényel,
a jubileumi díjakat április 30-án ingyenes online műsor keretében adják át.
„Hosszú ideje készülünk a jubileumi díjátadó eseményre, azonban a jelenlegi járványhelyzet minket is választás elé állított. Végül amellett döntöttünk, hogy halasztás helyett idén az online térben rendezzük meg a díjátadót, ráadásul ingyenesen, hogy mindenkinek elérhető legyen az esemény, akit érdekelnek a dizájnos irodák és épületek.
Ez a mi támogatásunk most a piac felé. A verseny egyébként a 2008-as válság kirobbanása után indult, így tapasztalatból tudjuk, mennyire fontos időben, ám mégis átgondolva reagálni az új helyzetekre.
Ezért az ingyenes díjátadót is szakmai beszélgetéssel kezdjük a zsűritagokkal, emellett kutatásokkal, hiteles piaci információkkal is segítjük a cégeket és a szakmát”
– mondta Fodor Dániel, a verseny főszervezője.
Az ingatlan.com csoport által megrendezett versenyre 170-nél is több pályázat érkezett.
A nevezők közül egy 50 fős üzleti zsűri, egy 10 fős szakmai zsűri és egy közönségszavazás összesített eredményei alapján választották ki a győzteseket. A bérlői és dizájn kategóriák mellett a Három Királyfi Három Királylány mozgalommal együttműködve idén adják át először Az Év Családbarát Irodája díjat, hogy felhívják a figyelmet arra, fontos hogy legyen olyan hely, ahol a szülő úgy tud dolgozni, hogy ott van mellette gyermeke – így segítve a munka és magánélet egyensúlyának fenntartását. Mivel most várhatóan átalakul munkavégzésünk, emiatt még a családbarát iroda még fontosabb lesz a jövőben.
A verseny szervezőinek fontos, hogy felkészítsék a piacot a járvány utáni időszakra: az irodai élet terén változások várhatóak – például valószínűleg megerősödik majd a második otthon filozófiája, és előtérbe a rugalmasabb időkeret és munkahely, hogy az irodában is meglegyen a kötetlenebb home office élménye.
Mindenképp érdemes megnézned a díjátadót, ha szeretnéd megismerni az új tendenciákat: a felvezető beszélgetés a várható változásokról szól majd, emellett elindították az irodai élet jövőjéről szóló „Az Év Irodája podcastot” is. A beszélgetésekben a szakma kiemelt képviselői – többek közt – arra keresik a választ, mi lesz a tömeges home office után, és miként fogunk dolgozni fél év múlva.