„Azért hoztuk létre, mert abban hiszünk, hogy a család intézménye értékes, fontos, nem divatjamúlt, nem illúzió a mai, rohanó világban sem.”
A Happy Family Média ügynökség küldetése, hogy hidat képezzen a számára kiemelten fontos családok és a családoknak üzenetet szánó partnerek között olyan módon, hogy abból mindkét fél profitáljon.
Milyen eszközökkel lehet ezt elérni? Mi a szépsége, mi a nehézsége ennek a vállalkozásnak? Hogyan szólt közbe járványhelyzet, és milyen megoldásokkal álltak elő pár nap alatt a Happy Family munkatársai, hogy segítsék a családok életét?
Ezekről beszélgetünk Kalcsó Adriennel, a Happy Family ügyvezetőjével.
Honnan indult a vállalkozás, hogyan kerültél a Happy Familyhez?
2015-ben vettem át a céget – ami ekkor már létezett, de kifejezetten a rendezvényes vonalat vitte a diplomáciai berkeken belül. Én ezelőtt PR- és marketingszakértőként, illetve brand managerként dolgoztam multi cégeknél, többek között a Laboratoire Biodermánál és Johnson&Johnsonnál, és onnan elég sok online tudást, tapasztalatot és új irányt hoztam, amiket láttam a francia, amerikai és angol piacon – ezeket vettem át és fejlesztettem tovább.
Mivel mindig is a családos vagy hölgyeket, anyukákat érintő brandek kommunikációjában vettem részt a nagyobb cégeknél, így jött az a vonal, hogy létrehozzuk a családokra közvetlenül és kiemelten specializálódott Happy Familyt, mint online ügynökséget és szerkesztőséget, amivel tudjuk segíteni azokat a cégeket, azokat a szolgáltatókat, akik a családok felé szeretnék eljuttatni az üzeneteiket.
Azért hoztuk létre, mert abban hiszünk, hogy a család intézménye értékes, fontos, nem divatjamúlt, nem illúzió a mai, rohanó világban sem. Szükség van ehhez energia befektetésre, de legfőképpen a szív és a személyiség teljes odaadására – így lett a szlogenünk „a Család: érték”, ami sokkal fontosabb most, mint mondjuk tíz éve. Küldetésünknek tartjuk az örökérvényű családi értékek védelmezését. Hidat szerettünk volna emelni a partnereink és a számunkra kiemelten fontos családok között.
Miért merült fel, hogy egyáltalán szükség van erre a hídra? Hogy jelentkezett ez a hiány?
Az ügynökségi múltam azt a tapasztalatot prezentálta számomra, hogy nincs olyan ügynökség, szerkesztőség, magazin, infóportál, ami kifejezetten a családok felé kommunikálna. Vannak influenszerek, bloggerek, akik indítanak egy családos portált, amik mind nagyszerűek, és hasznosak tudnak lenni, de azt nem láttuk, hogy átfogóan, különböző kampányeszközökkel egy cég el tudja juttatni az üzenetét a családokhoz. Akár online eszközökkel – mint például hírlevél, PR cikkek, szakértői cikkek, tesztelések –, vagy olyan produktumokkal, illetve termékkollekcióikkal is, amik hatékonyan jutnak el országosan a családokhoz, és amikből ők maguk profitálnak.
Itt a családok kedvezményeket kaphatnak termékekre és szolgáltatásokra, akár kedvezményesebben tudnak szállodákban foglalni általunk, külföldön és belföldön egyaránt. Amit mi képviselünk, azok mérhető csatornák, rögtön látják a cégek az eredményeket – ha például kiküldünk egy hírlevelet, és utána teltház van egy hotelben. Mérhető, mennyien vásároltak egy adott terméket, vagy vettek igénybe egy szolgáltatást. Itt láttunk egy olyan rést, ami mind a családok, mind a partnerek részére hatékony.
Miért pont a Happy Family? Rengeteg mindent ad, de nyilván nem ez az egyetlen ilyen platform, ami ezzel foglalkozik – mi az a plusz, ami miatt öt éve itt vagy?
Ezeket a termékeket és szolgáltatásokat teszteljük, és igyekszünk objektív, szakértői szemszögből színes elemzéseket is biztosítani mindezek kapcsán a családoknak– ezzel is segíteni számukra a tájékozódást és inspirálni őket a vásárlásra, vagy mindezek igénybe vételére. Ez egy küldetés, és ez az, ami minket erősít. Illetve valóban nem találtunk olyan ügynökséget, ami ilyen módon célozza a családos célcsoportot. Mi olyan adatbázist tudunk biztosítani a partnereknek, amivel a leghatékonyabban tudják őket elérni – ebben vagyunk egyediek. A családi infóportálunk naponta frissül, ahol hiteles és értékadó tartalommal várjuk a családokat, minden témát körbejárva, ami a családi életet még teljesebbé és sikeresebbé teszi.
Akkor talán a komplexitás az a plusz, amit ti adtok – hogy minden területet és oldalt körbejártok.
Négy pillért tudnék kiemelni, amely területet mi lefedünk – a dermokozmetikai cégek, a hotel- és szállodaipar, a háztartási- és játékszektor, valamint a banki és pénzügyi szektor. Ők azok, akik kiemelten keresik azokat a csatornákat, amin elérik a családokat. Mi pedig olyan eszköztárat tudunk neki biztosítani, amellyel valóban célba is érnek az üzenetek.
Igyekszünk ezt évről-évre fejleszteni is kreatív ötletekkel, legyen szó brandingelt termékekről vagy workshopokról. Volt olyan eseményünk, amin egy hírlevél kiküldésnek köszönhetően 2500 család vett részt – ami minden partner számára nagyon hatékony volt, a családok pedig olyan színes eseményt kaptak, ami tele volt hasznos információval, inspiráló dolgokkal, és ami szorosabbá tette az irányunkba és partnereink felé való elköteleződést, együttműködést.
Nem csak a család érték nálatok ezek szerint, hanem minden rendezvény is.
Pontosan. Úgy iparkodunk, hogy mindenképpen adjunk és értéket közvetítsünk. Bátran állíthatjuk, hogy ebben a kapocs szerepben nagyon jól érezzük magunkat.
Az online jelenlét elég ambivalens tud lenni – a családi életben az online jelenlét nem feltétlenül pozitív, viszont ez az a felület, ahol el tudjátok érni a családokat, és utat nyit feléjük, ahol tudtok velük kommunikálni. Hogyan lehet az egészséges egyensúlyt megtartani? Mennyire foglalkoztok ezzel a kérdéssel?
Nagyon nagy mértékben, ez is az egyik fő fókuszunk – ifjúsági szakértőink tanulmányozzák a generációkat, a generációk hozzáállását az online világhoz. Interjúkat készítünk velük, ami során szakértőink nyilatkoznak, hogy számukra mi az az érték és mérték, ami az online térben való családos jelenlétet erősíti, és amire a szülőknek is érdemes figyelni.
Például hotelekben előadásokat is tartunk ennek a témának a fontosságáról, hogy hogyan tudják mindezeket pozitívan beépíteni a család életébe – ami a gyerekek számára is hasznos, építő, és hogyan tudják bölcsen „korlátozni”, menedzselni a nethasználatot. A szülőket, akik sajnos előfordul, hogy le vannak maradva az online eszközök használatával, applikációk ismeretével, képezzük, ezeket az előadásokat pedig hírlevél és cikk formájában több százezer másik családhoz is eljuttatjuk.
Gyakran találkoztok generációs eltérésekből adódó problémákkal családon belül?
Gyakori és létező probléma, amiről több ízben szintén írtunk – de a szülők is, és a gyerekek is nyitottak arra, hogy közeledjenek egymáshoz a nemzedékek, sőt, sok helyen a gyerekek a nagyszülőket is tanítják az internet használatára. Sokszor képzésre is jönnek az idősebb generáció tagjai, ahonnan ragyogó arccal szoktak távozni, hogy milyen sokat profitáltak ebből, és mennyire kíváncsiak a mai generációk által birtokolt tudásra.
Családoknak és gyerekeknek is szolgáltattok tartalmat, és így elkerülhetetlen a felelősség témaköre. Van-e olyan partner, akit nem vállaltok el, mert amit szeretne, az nem fér bele a ti elveitekbe? Vannak keretek?
A velünk együttműködő partnerek maximálisan rugalmasak és nyitottak minden kommunikációs eszközünkre. Amikor azt látjuk, hogy olyan értékrendet szeretne kommunikálni, ami világnézetileg már nem semleges, hanem csak egy adott irányba tolná el a mérleg nyelvét, ott rá szoktunk kérdezni, hogy tudnánk-e ezt finomítani, tudnánk-e közös nevezőre jutni.
Nagyon sokan írnak szerkesztőségünkre, hogy náluk nincs nyuszika, vagy nem a Jézuska jön karácsonykor, és örülnének, ha egy ilyen értékadó portálon nem jelennének meg halloweeni tartalmak. Ahány ház, annyi szokás – a partnereinkkel próbáljuk ezt közös nevezőre hozni, hogy eljusson az üzenet is, de ne tolja el a mérleg nyelvét kizárólag egy gondolkodásmód felé.
Az egész évünket átjárta a Covid – gyanítom, nálatok is rengeteg változást hozott. Mi az, amire át kellett állni nagyon hirtelen?
Március közepén létrehoztuk a Happy Family Karantén-tanodát. Jelezték a szülők, hogy online oktatásra kell átállniuk – sok helyen több gyerek van, de nincs ennyi laptop. Hogyan tudják mindezt koordinálni, és minden gyermekükkel megfelelően haladni a tanulásban?
Itt jött az ötlet, hogy létrehozzuk a tanodát, amire ebben a kihívásban teli időszakban a legnagyobb szükség van. Összefogtak munkatársaink – több pedagógus kollégánk is van –, akik örömmel vállalták, hogy akár napi szinten, akár alkalmanként, akár egyénileg, akár csoportos tanulás keretében a korrepetálnak. Alsósok felé minden tantárgyat, a különböző nyelveket, de érettségire, nyelvvizsgára való felkészülést is vállaltunk. Nagyon sokan jelentkeztek és köszönték meg ezt a támogatást.
Tárgyi eszközökben is próbáltunk segítséget nyújtani – beszerezni laptopot, tabletet, telefont. A gyerekeket is szerettük volna inspirálni, ezért minden ötöst és piros pontot bezsebelő gyerek részt vesz a családjával egy családos wellnesspihenés játékban – ehhez mindössze az ellenőrzőt kell befotózva elküldeni, és máris benne vannak egy motivációs játékban. Azt gondoltuk, mennyire jól fog esni a nehéz időszak után egy családos kiruccanás – hogy ne csak a hétköznapok, de a tanulás is élmény legyen a Happy Familyvel. Özönlenek az e-mailek, óriási sikere van, így lehet, hogy ezt a továbbiakban is folytatjuk, óriási az igény rá.
Ez a szülőknek is kellő motiváció.
Itt is próbálunk egyensúlyt tartani – a gyerekeknek azt a feszültségét próbáljuk oldani, hogy online kell tanulni, eszközök és sok helyen wifi nélkül, és a szülők oldalát is inspiráljuk és motiváljuk. Ez is egy rendkívül fontos küldetésünk.
Mi az, amit a járvány időszak után is szeretnétek megtartani?
Valószínű, hogy tovább fogjuk vinni, hogy bármikor tudjunk segítséget nyújtani – ennek semmi akadálya nincs, hogy ezt az oldalunkat akár még tovább is fejlesszük. Az a munkánkban a legjobb, hogy mindannyian nagyon inspiráltan dolgozunk. Ahogy ti is – az Inspirációk Csorba Anitától platform – mi is inspirálni szeretnénk másokat – itt találkoznak össze veletek elképzeléseink.
Milyen készség szükséges szerinted ehhez a munkához?
Elhivatottság, empátia, nyitottság, felelősségvállalás és kreativitás. Kreativitás például olyan értelemben is, hogy, amikor a covid-járvány miatt „bezárultak a kapuk” márciusban, arra három napon belül tudtunk reagálni, megoldást nyújtani a családok részére. A kreativitás kulcsszó nálunk, amit ti is képviseltek. Talán ezek a szavak jellemzik a legjobban a munkánkhoz való kapcsolódást.
Ezt máshogy nem is lehet szerintem. Ez vagy elhivatottság, amit szívvel-lélekkel csinálsz, vagy nem tudod hosszútávon ezt végezni.
Ez így van, ezt csak így lehet, és így minden nap öröm. Itt lép be a felelősségvállalás is: minél többet tudjunk adni, több lehetőséget biztosítani, hogy előre nézzenek, haladjanak, és ne adja fel senki, mert most valóban nehéz a helyzet, de van kiút, segítség, van jövő, és mi abszolút pozitívan állunk elé, erre bátorítunk minden családot!