A járványhelyzet miatt átrendeződött életviszonyok sok más mellett az öltözködésünkre is hatással vannak. (Lásd korábbi cikkünket ITT). Néhányan a home office-ban töltött napok áldásaként éljük meg a mackónadrágot, mint munkaruhát – és akadnak, akik a Teams vagy Zoom calloknál is ragaszkodnak a teljes sminkhez és harmonikus ruházathoz.
A nemzetközi, ruhavásárlást vizsgáló trendek is mutatják a lelassult életvitel generálta átalakulást a fogyasztásunkban: mintha elindulni látszana a ruhafogyasztásunk egy visszafogottabb, átgondoltabb irányba.
A bizonytalan hétköznapokban ez egy érthető irány, hiszen, ha az emberek kimozdulási lehetőségei limitáltak, úgymond „nincs hová felöltözni”, akkor vásárolni is felesleges.
A kiszámíthatatlan jövő miatt pedig az ember nem költi el a pénzét olyan lendülettel a fast fashion üzletekben, mint azelőtt, amikor fogyasztható vacsorára vadászva beugrottunk a bevásárlóközpontba munkából hazafelé és közben hopp, valahogy beugrott két póló is a táskába.
Az átgondoltabb vásárlási szokások, az élet lelassulása pedig elindíthatja az embert egy másik irány felé: rá kell jönnünk, hogy VALÓJÁBAN mi is az, ami jól áll nekünk.
Miben érezzük jól magunkat? Melyek a számunkra leginkább tetsző stílusok? Mi történik akkor, ha professzionális szem lát minket, és segít megtalálni azokat a ruhadarabokat, színárnyalatokat, amelyek saját színeinkkel és testalkatunkkal valóban harmonizálnak?
Huszka Ági stílus- és színtanácsadó erről beszélgetett Csorba Anitával podcastja új részében.
A harmonikus öltözködés kialakítása nem egyszerű és időigényes folyamat. Huszka Ági stílus- és színtanácsadó éppen ebben lehet a segítségünkre: számtalan forrásból inspirálódik, tanfolyamot végez, és folyamatosan szakértőkkel konzultál, hogy azon dolgozik, hogy a hozzá fordulókat releváns tanácsokkal láthassa el. Áginál a tanácsadás túlmegy azon, hogy jól megválasztott közhelyeket hangoztat és félinformációkkal látja el az embert: fontos számára a dolgok mögötti miértek megtalálása, és az alapos vizsgálat, hogy a kliens elégedetten, informáltan távozzon.
Áginak korábban, fejvadász karrierje során is célja volt megérteni az embereket, a különböző embertípusokat, így a ruhákra és színekre vonatkozó ismeretek mellett személyiségtipológiák területén is képezte magát.
Fontos számára, hogy ne csak egy rendszer alapján lásson és alkosson képet, hanem sokszor inkább alrendszerekre bontva szemlélje az egészet, és nem szükségképpen egy perspektívából nézve alkosson véleményt. Hiszen az ember nem csak alma, körte, vagy tekebábú alkatú: van arcformája, bőrtónusa, izomzata is.
Az összkép pedig csak az egyes alrendszerek összehangolásával és előnyeik-hátrányaik figyelembevételével lehet igazán harmonikus, természetes – az összeállításról nem az süt, hogy ezt valaki egy este alatt összeválogatta gyorsan a Pinterestről.
Ami egyébként szintén fontos: inspirálódjunk különböző fórumokról, mint a Pinterest, az Instagram, különböző bloggerek és YouTuberek csatornái – gyűjtögessünk stílusokat és outfiteket, hogy lássuk, mi is tetszik nekünk, aztán pedig fogjuk meg az egészet, és formáljuk saját képünkre!
Huszka Ági pedig pontosan ebben lehet segítségetekre – akár konkrét tanácsadással fordulnátok hozzá, akár csak inspiráló tartalmat keresnétek, amelyet beépíthettek a hétköznapokba.
Ha kedvet kaptatok kicsit jobban elmélyedni a témában, nézzetek szét Ági oldalán (KATT) , vagy merítsetek ötleteket az Instagramjából.
Csorba Anita és Huszka Ági beszélgetését pedig teljes egészében meghallgathatjátok itt:
A képek forrása: Huszka Ági weboldala